Рада Суддів
України

uaUA enEN
Документи

12.06.2017

Рішення РСУ №39 від 8червня 2017 року "Про факти втручання у діяльність суддів щодо здійснення правосуддя в Одеській області"

РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ

8 червня 2017 року м. Кам’янець-Подільський

РІШЕННЯ № 39

7 червня 2017 року у зв’язку з протиправними діями невідомих осіб вимушено припинено розгляд справ в Одеському апеляційному господарському суді та господарському суді Одеської області.

Біля будівлі суду зібралась значна кількість невідомих осіб, які привезли та склали автомобільні шини під парканом суду, влаштували пікетування адміністративної будівлі, вибили скляні двері залу судового засідання та застосували газ невідомого походження, який через вибите скло потрапив до приміщень суду, внаслідок чого працівники апарату та судді обох судів зазнали ушкодження дихальних шляхів та слизової оболонки горла, були викликані карети швидкої допомоги.

Прикриваючись патріотичними гаслами, невідомі особи поводили себе агресивно, провокували працівників Національної поліції, застосовували до них фізичний тиск.

Крім того, грубо порушуючи громадський порядок, невстановлені особи заблокували рух транспортних засобів по вулиці, на якій знаходиться суд, при цьому запаливши автомобільні шини та фаєри.

У зв’язку з зазначеними діями та неможливістю здійснювати правосуддя Одеським апеляційним господарським судом та господарським судом Одеської області в умовах тиску та враховуючи рекомендації Ради суддів України, викладені у рішенні від 06 жовтня 2016 року № 69 «Щодо неналежної охорони судів», на спільних зборах суддів обох судів прийнято рішення про припинення розгляду справ, призначених на 7 червня 2017 року.

З огляду на наведене, заслухавши та обговоривши інформацію члена Ради суддів України Т. Суярко про факти втручання у діяльність суддів щодо здійснення правосуддя, які мали місце 07 червня 2017 року у Одеському апеляційному господарському суді та господарському суді Одеської області, відповідно до статті 133 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», а також Положення про Раду суддів України, затвердженого рішенням Х позачергового зʼїзду суддів України 16 вересня 2010 року (зі змінами), Рада суддів України вирішила:

Висловити позицію Ради суддів України, що події, які відбулися біля Одеського апеляційного господарського суду та господарського суду Одеської області є незаконним втручанням в діяльність суддів і впливом на суд.

Голова Ради суддів України                                    В.Сімоненко

Дивитися Завантажити

12.06.2017

Рішення РСУ № 38 від 8 червня 2017 року "Про заохочення суддів у відставці та працівників апаратів судів"

РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ

08 червня 2017 року м. Кам’янець-Подільський

Р І Ш Е Н Н Я № 38

Заслухавши та обговоривши інформацію секретаря Ради суддів України Марченко О.В. про заохочення суддів у відставці та працівників апаратів судів,

відповідно до частини дев’ятої статті 56 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Положення про нагородження відзнакою Ради суддів України, затвердженого рішенням Ради суддів України від 30 листопада 2007 року № 118 (зі змінами), та Положення про Раду суддів України, затвердженого Х позачерговим з’їздом суддів України 16 вересня 2010 року (із подальшими змінами), Рада суддів України в и р і ш и л а:


за значний вклад у зміцнення авторитету судової влади, високий професіоналізм та з нагоди Дня Конституції України:

нагородити Почесною грамотою Ради суддів України:

БОНДАРЧУКА Степана Степановича суддю Новоушицького районного суду Хмельницької області у відставці;
БОРКА Андрія Леонідовича суддю апеляційного суду Херсонської області у відставці;
ВЕРБИЦЬКУ Ларису Іванівну суддю апеляційного суду Херсонської області у відставці;
ЖИЛУ Ігоря Едуардовича суддю апеляційного суду Херсонської області у відставці;
КУЧЕРЯВУ Аллу Володимирівну суддю Дунаєвецького районного суду Хмельницької області у відставці;
ПАЛЬКОВУ Валентину Миколаївну суддю апеляційного суду Херсонської області у відставці;
ПІСЛЄГІНУ Людмилу Михайлівну суддю апеляційного суду Херсонської області у відставці;
ПРОКОПЧУК Ларису Петрівну суддю апеляційного суду Херсонської області у відставці;
ПРОКОФ’ЄВА Леоніда Миколайовича суддю Старокостянтинівського районного суду Хмельницької області у відставці;
РОЇК Валентину Петрівну суддю Славутського міськрайонного суду Хмельницької області у відставці;
САЖИНОВА Владислава Володимировича суддю апеляційного суду Херсонської області у відставці;
СЛІПЧЕНКА Олександра Олександровича помічника судді апеляційного суду Київської області;
СТАРОДУБЦЯ Миколу Петровича суддю апеляційного суду Херсонської області у відставці;
ЦУКАНОВУ Інну Вікторівну суддю апеляційного суду Херсонської області у відставці;
ЧЕРВОНЕНКА Валерія Яковича суддю апеляційного суду Херсонської області у відставці;

нагородити Грамотою Ради суддів України:

АНТОШКІВ

Ярослава Анатолійовича

керівника апарату Віньковецького районного суду Хмельницької області;
ВАРВАРЮКА Олега Миколайовича головного спеціаліста Кам’янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області;
ГОЛІЧЕНКА Сергія Вікторовича помічника судді апеляційного суду Херсонської області;
ГОНЧАРУК Анну Ігорівну помічника судді апеляційного суду Київської області;
ДИМЧУК Світлану Іванівну керівника апарату Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області;
КАДОБНУ Наталію Леонідівну керівника апарату Волочиського районного суду Хмельницької області;
КАЛЮЖНУ Оксану Миколаївну начальника відділу діловодства та обліку звернень громадян – канцелярія апеляційного суду Херсонської області;
КОСТЕННІКОВА Дмитра Вікторовича керівника апарату апеляційного суду Херсонської області;
ЮЗЮКА Олега Марковича суддю апеляційного суду Хмельницької області у відставці;

оголосити Подяку Ради суддів України:

БОДАКУ

Юрію Володимировичу

помічнику судді Донецького апеляційного адміністративного суду;
ГЕЛІЧ Тетяні Володимирівні керівнику апарату Київського окружного адміністративного суду;
КОЛОКОЛОВІЙ Людмилі Миколаївні завідуючій архівом Подільського районного суду м. Києва;
КУСТОВІЙ Зої Миколаївні діловоду Старобільського районного суду Луганської області;
ЛУК’ЯНЕНКО Олені Олексіївні провідному спеціалісту відділу забезпечення розгляду справ першою судовою палатою управління забезпечення роботи першої судової палати Вищого адміністративного суду України
МИКОЛАЙЦЮ Ярославу Петровичу головному спеціалісту відділу судової статистики, узагальнення судової практики та систематизації законодавства Подільського районного суду м. Києва;
ПЕТРЕНКО Катерині Валеріївні провідному спеціалісту відділу забезпечення діяльності судової палати у кримінальних справах та справах про адміністративні правопорушення апеляційного суду Донецької області;
РАФАЛЬСЬКОМУ Вадиму Павловичу судовому розпоряднику відділу служби судових розпорядників апеляційного суду Київської області;
РЯБКУ Сергію Вікторовичу судовому розпоряднику відділу служби судових розпорядників апеляційного суду Київської області;
СЕМЕНА Наталії Володимирівні діловоду Подільського районного суду м. Києва;
ТИМЧЕНКО Олені Іванівні начальнику відділу аналітично-статистичної роботи управління вивчення судової практики та судової статистики Вищого адміністративного суду України;
ТОМАХ Ользі Олександрівні секретарю судового засідання Донецького апеляційного адміністративного суду;
ШЕВЧУК Поліні Олександрівні секретарю судового засідання відділу забезпечення розгляду справ другою судовою палатою управління забезпечення роботи другої судової палати Вищого адміністративного суду України;
ЯКОВЦЮ Ярославу Миколайовичу помічнику судді апеляційного суду Київської області;

за значний вклад у зміцнення авторитету судової влади, високий професіоналізм та з нагоди 16-ї річниці утворення мережі апеляційних господарських судів України оголосити Подяку Ради суддів України:

ГРОМАКУ

Віталію Олександровичу

секретарю судового засідання Київського апеляційного господарського суду;
ДОБРИЦЬКІЙ Валентині Сергіївні секретарю судового засідання Київського апеляційного господарського суду;
КУЛАЧОК Ользі Анатоліївні секретарю судового засідання Київського апеляційного господарського суду;
ПОДГОРНОВІЙ Марії Миколаївні заступнику начальника відділу управління персоналом та антикорупційного моніторингу Київського апеляційного господарського суду;

за значний вклад у зміцнення авторитету судової влади, ураховуючи значний внесок у розвиток фінансово-господарської діяльності суду, високий професіоналізм та з нагоди професійного свята– Дня бухгалтера

оголосити Подяку Ради суддів України:

КОВБІ

Тетяні Володимирівні

начальнику відділу бухгалтерського обліку та господарського забезпечення Київського окружного адміністративного суду.


Голова Ради суддів України                                         В. Сімоненко

Дивитися Завантажити

12.06.2017

Рішення РСУ № 37 від 8 червня 2017 року "Щодо розповсюдження позитивного досвіду комунікаційної єдності"

РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ

08 червня 2017 року м. Кам’янець-Подільський

РІШЕННЯ № 37

Сучасні виклики, а це судова реформа, орієнтованість суспільства на демократичний розвиток країни, загрози політичних маніпуляцій, вимагають швидкого та якісного реагування. Якщо інформаційна ніша не буде професійно заповнена, то цей вакуум спілкування судів, ЗМІ та громадськості буде використаний як могутнє руйнівне знаряддя дезінформації. Українське суспільство сьогодні має своєчасно отримувати якісну, неупереджену, об’єктивну, точну інформацію про те, що відбувається, як в залі судових засідань, так і в цілому в судовій владі. У населення накопичилося стільки запитань, що вже не тільки потрібно на них відповідати, а й випереджувати зваженими подачами інформації появу нових знаків запитання.

Саме тому XIV позачерговий з’їзд суддів України вирішив звернутися до Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Ради суддів України, Державної судової адміністрації України, Національної школи суддів України, органів суддівського самоврядування, громадських об’єднань суддів щодо необхідності забезпечення єдиної інформаційної політики судової влади.

На виконання рішення XIV позачергового з’їзду суддів України від 15 березня 2017 року задля забезпечення інформаційної відкритості діяльності судів апеляційним судом Хмельницької області спільно з Радою суддів України створено Судовий інфо-медіа центр Хмельницької області. Представники всіх судових установ регіону підписали Меморандум про взаємодію та співпрацю в інформаційно-медійному напрямку, відповідно до якого було узгоджено створення в області єдиного інфо-медіа центру.

Вказаний центр здійснює регулярний збір та узагальнення судової інформації, напрацювання методики коректної подачі усіма можливими медійними засобами (друкованими та електронними ЗМІ, телебачення, мультимедіа та ін.), бере на себе функції виготовлення власного інформаційного продукту: газетних публікацій, повідомлень для електронних ЗМІ, сюжетів для новин місцевих телеканалів, циклу телепрограм, соціальної реклами, промо-роликів, документальних фільмів, а також розробки іміджево-рекламної поліграфії.

Крім того, Судовий інфо-медіа центр Хмельницької області організовує та здійснює постійну інформаційну координацію з правоохоронними органами регіону.

Враховуючи нагальну необхідність виконання рішення XIV позачергового з’їзду суддів України від 15 березня 2017 року, успішний досвід Апеляційного суду Хмельницької області, є потреба в організації єдиних судових інфо-медіа центрів в областях України.

Заслухавши презентацію голови Апеляційного суду Хмельницької області щодо діяльності Судового інфо-медіа центру Хмельницької області та обговоривши інформацію члена Ради суддів України Волкової Л.М, на виконання Рішення XIV позачерговий з’їзд суддів України від 15 березня 2017 року, відповідно до частини третьої статті 89, пунктів 1-2 частини першої статті 105 та пункту 4 частини 8 статті 133 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», а також Положення про Раду суддів України, затвердженого рішенням Х позачергового з’їзду суддів України 16 вересня 2010 року (зі змінами), Рада суддів України

ВИРІШИЛА:

Рекомендувати судам у всіх областях України вжити заходи задля організації обласних судових інфо-медіа центрів на прикладі Судового інфо-медіа центру Хмельницької області.

Голова Ради суддів України                                        В.Сімоненко

Дивитися Завантажити

12.06.2017

Рішення РСУ № 36 від 8 червня 2017 року "Про внесення змін до Регламенту Ради суддів України"

РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ

08 червня 2017 року м. Кам’янець-Подільський

Р І Ш Е Н Н Я № 36

Заслухавши та обговоривши інформацію члена Ради суддів України О. Марченко про внесення змін до Регламенту Ради суддів України, затвердженого рішенням Ради суддів України від 05 лютого 2015 року № 2 (зі змінами), відповідно до частини восьмої статті 133 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та Положення про Раду суддів України, затвердженого X позачерговим з'їздом суддів 16 вересня 2010 року (зі змінами), Рада суддів України вирішила:

Внести зміни до Регламенту Ради суддів України, затвердженого рішенням Ради суддів України від 5 лютого 2015 року № 2 (зі змінами), виклавши його у новій редакції, що додається.

Голова Ради суддів України                       В. Сімоненко

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Ради суддів України

від «05» лютого 2015 року № 2

(у редакції, затвердженій рішенням Ради суддів України від 08 червня 2017 року № 36)

РЕГЛАМЕНТ РАДИ СУДДІВ УКРАЇНИ

Преамбула

Регламент Ради суддів України (далі – Рада) визначає порядок роботи Ради для реалізації повноважень, наданих їй Конституцією України; Законом України «Про судоустрій і статус суддів» (далі – Закон); Положенням про Раду суддів України, затвердженим рішенням Х позачергового з’їзду суддів України 16 вересня 2010 року (зі змінами), порядок підготовки, розгляду та прийняття Радою рішень, а також інші питання процедурної діяльності Ради.

Розділ I. Загальні положення

1.1. Рада керується у своїй діяльності Конституцією України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, Законом, іншими законами, Положенням про Раду суддів України, а також цим Регламентом.

1.2. Склад і порядок обрання Ради визначені статтями 129, 133 Закону та Регламентом з’їзду суддів України, затвердженим рішенням ХІІ позачергового з’їзду суддів України від 25 вересня 2014 року(зі змінами).

Не можуть бути обраними до Ради суддів України судді, які обіймають адміністративні посади в судах або є членами Вищої ради правосуддя чи Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

1.3. Рада у період між з’їздами суддів України є вищим органом суддівського самоврядування.

1.4. Члени Ради здійснюють свої повноваження без відриву від своєї основної діяльності і на час участі в засіданнях Ради та заходах, які проводяться Радою або за її участі, звільняються від виконання службових обов’язків за основним місцем роботи зі збереженням середнього заробітку.

Секретар і залучені до підготовки засідань члени Ради можуть звільнятися від виконання службових обов’язків не пізніше ніж за тиждень до чергового засідання для забезпечення організації проведення такого засідання.

Голову і заступника голови Ради за їх заявами може бути відряджено для роботи до Ради, із збереженням розміру суддівської винагороди за основним місцем роботи та встановлених законом доплат.

Відрядження на роботу до Ради не вважається сумісництвом.

1.5. Рада має власну емблему, бланки, печатку круглої форми із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням та штампи для засвідчення документів Ради.

1.6.Забезпечення роботи Ради здійснюється Державною судовою адміністрацією України (ДСА України) та її територіальними управліннями за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з вимогами Закону.

Розділ II. Повноваження члена Ради суддів України. Порядок обрання голови Ради суддів України, заступника голови Ради суддів України, секретаря Ради суддів України та їх повноваження

2.1.Повноваження члена Ради суддів України

2.1.1. Члени Ради є рівноправними і здійснюють свої повноваження відповідно до Закону.

Член Ради має право:

1) бути обраним головою Ради, заступником голови Ради, секретарем Ради та головою одного з комітетів Ради;

2) бути присутнім, виступати на засіданнях Ради, комітетів Ради чи робочих груп;

3) бути вчасно повідомленим про порядок денний, час і місце проведення засідання Ради;

4) бути ознайомленим та отримувати матеріали, які надходять до Ради;

5) брати участь в роботі комітетів Ради;

6) для виконання доручення голови Ради, заступника голови Ради, голів комітетів особисто витребувати від голів судів, суддів, голови ДСА України, ДСА України та її територіальних управлінь необхідну інформацію;

7) Здійснювати інші повноваження відповідно до Закону, Положення про Раду суддів України та цього Регламенту.

2.1.2. Член Ради зобов’язаний брати активну участь у засіданнях Ради та робочих органах, до складу яких він входить, добросовісно та сумлінно виконувати покладені на нього повноваження, доручену роботу та завдання.

Член Ради зобов'язаний своєчасно і сумлінно виконувати доручення Ради, голови Ради, заступника голови Ради, голів комітетів Ради, якісно складати довідки та інформацію за результатами перевірки. Відповідно до розподілу обов'язків чи за дорученням Ради або її голови, голови Комітету готувати до розгляду і доповідати на засіданні матеріали, що виносяться на розгляд, своєчасно та якісно готувати проекти рішень Ради.

2.1.3.У разі вибуття в період між з’їздами суддів України 1/3 зі складу членів Ради головою Ради ставиться питання про скликання позачергового з’їзду суддів України для обрання (дообрання) Ради.

У разі неналежного виконання членом Ради обов’язків Рада інформує про це з’їзд суддів України.

2.1.4. У разі обрання члена Ради суддів України на адміністративну посаду в суді його повноваження у Раді суддів України припиняються

Члени Ради не можуть бути обрані (призначені) до складу Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

2.2. Порядок обрання голови Ради суддів України, заступника голови Ради суддів України, секретаря Ради суддів України, президії Ради суддів України та їх повноваження

2.2.1. Перше, організаційне, засідання Ради відкриває старший за віком член нового складу Ради.

Рада зі свого складу більшістю голосів відкритим голосуванням обирає головуючого та секретаря, які ведуть організаційне засідання до обрання голови Ради та секретаря Ради. Рішення про обрання голови та секретаря Ради підписують головуючий та секретар організаційного засідання Ради.

Під час організаційного засідання Ради ведеться протокол, який підписується головуючим та секретарем організаційного засідання Ради.

2.2.2. Голова Ради обирається зі складу Ради на її організаційному засіданні таємним голосуванням.

Кандидати на посаду голови Ради вносяться членами Ради або шляхом самовисування. Після внесення всіх пропозицій кандидатів на посаду голови Ради головуючий на організаційному засіданні оголошує про початок голосування. Голосування проводиться за кожного окремого кандидата в порядку черговості внесення пропозицій, і результати такого голосування відразу оголошуються головуючим на організаційному засіданні Ради.

Обраним головою Ради вважається кандидат, за якого проголосувала більшість від визначеного Законом складу Ради. Кожен член Ради має право підтримати лише одного кандидата або не підтримати жодного.

Якщо жоден з кандидатів не набрав достатньої для обрання головою Ради кількості голосів, проводиться другий тур голосування по двох кандидатах, які отримали найбільшу кількість голосів.

У разі, якщо один з кандидатів одержав більшу, але не одержав необхідну кількість голосів, а наступні два і більше кандидатів одержали однакову кількість голосів, повторне голосування проводиться по всіх цих кандидатах.

Якщо при повторному голосуванні голову Ради не обрано, проводяться нові вибори з висуненням нових кандидатів, які не були внесені до списку кандидатів при проведенні перших виборів.

2.2.3. Заступник голови Ради та секретар Ради обираються відповідно до статті 133 Закону та в порядку, визначеному підпунктом 2.2.2 пункту 2.2 цього Регламенту.

Заступника голови Ради може бути обрано не на організаційному, а на іншому черговому чи позачерговому засіданні Ради.

2.2.4. Рада на своєму засіданні може утворювати із числа членів Ради президію Ради, до складу якої входять за посадою голова Ради, його заступник, секретар Ради та голови комітетів Ради; інші члени Ради обираються до складу президії рішенням Ради.

Порядок утворення президії та її повноваження визначаються Положенням про президію Ради, затвердженим рішенням Ради.

2.3. Повноваження голови Ради суддів України, заступника голови Ради суддів України та секретаря Ради суддів України

2.3.1. Голова Ради:

1) відкриває З’їзд суддів України, а в разі його відсутності - найстарший за віком член Ради суддів України;

2) бере участь в урочистій церемонії складення присяги суддями;

3) здійснює безпосереднє керівництво роботою Ради;

4) скликає засідання Ради;

5) визначає орієнтовний порядок денний засідань Ради;

6) доручає членам Ради підготовку питань для розгляду на її засіданнях;

7) витребує матеріали, необхідні для підготовки та проведення засідань Ради;

8) доручає одному з голів комітетів Ради головування на засіданні Ради у разі відсутності заступника голови Ради;

9) видає відповідні розпорядження з питань організації діяльності Ради;

10) визначає обов’язки заступника голови Ради;

11) забезпечує розгляд звернень, скарг, пропозицій, повідомлень, підписує відповіді на них;

12) представляє Раду у відносинах з іншими органами державної влади України, органами місцевого самоврядування, міжнародними організаціями, юридичними та фізичними особами;

13) координує діяльність комітетів з виконання доручень та підготовки матеріалів на засідання Ради;

14) здійснює інші повноваження відповідно до чинного законодавства.

Голова Ради подає в установленому порядку пропозиції щодо фінансування витрат на утримання Ради та організаційного забезпечення її діяльності.

Голова Ради або за дорученням голови – його заступник підписує рішення Ради, звернення, листи, подання, положення, інструкції та інші документи, затверджені чи погоджені Радою, листи і відповіді на звернення, подання, запити до Ради та інші документи, пов’язані з діяльністю Ради.

2.3.2. У разі тимчасової відсутності голови Ради обов’язки останнього виконує заступник голови Ради, а в разі відсутності заступника голови Ради розпорядженням голови Ради відповідні обов’язки покладаються на одного з голів комітетів Ради.

2.3.3. Заступник голови Ради відповідно до визначених головою обов'язків бере участь в організації роботи Ради, а в разі відсутності голови - виконує його обов'язки.

2.3.4. Секретар Ради:

1) організовує ведення діловодства

2) забезпечує проведення засідань Ради;

3) забезпечує виготовлення рішень Ради;

4) керує апаратом Ради;

5) забезпечує виконання рішень Ради;

6) забезпечує ознайомлення членів Ради з висновками комітетів за результатами розгляду конкретних матеріалів, які перебували на їх розгляді;

7) здійснює контроль за своєчасним розглядом подань, скарг та інших звернень, поданих до Ради в установленому законом порядку;

8) організовує роботу щодо проведення щорічного узагальнення результатів діяльності Ради;

9) за дорученням голови Ради здійснює інші повноваження, необхідні для забезпечення виконання Радою своїх функцій.

Розділ ІІІ. Організація та порядок проведення засідань Ради суддів України

3.1.Організаційне засідання Ради суддів України

Порядок проведення організаційного засідання Ради визначено підпунктами 2.2.1 і 2.2.2 пункту 2.2 цього Регламенту.

3.2. Засідання Ради суддів України

3.2.1. Основною формою роботи Ради є засідання.

3.2.2. Засідання Ради проводяться відповідно до принципів верховенства права, законності, рівноправності членів Ради, колегіальності прийняття рішень Ради, гласності та відкритості.

3.2.3. Рада судів України для вирішення питань внутрішньої діяльності судів, а також інших питань, віднесених законом до її компетенції:

1) організовує виконання рішень з’їзду суддів України та контроль за їх виконанням;

2) розробляє та організовує виконання заходів щодо забезпечення незалежності судів і суддів, поліпшення стану організаційного забезпечення діяльності судів;

3) розглядає питання правового захисту суддів, соціального захисту суддів та їхніх сімей, приймає відповідні рішення з цих питань;

4) визначає особу, уповноважену представляти бюджетні запити щодо фінансування судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи під час розгляду проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік або змін до нього;

5) консультує Вищу раду правосуддя щодо Положення про Державну судову адміністрацію України та типового положення про її територіальне управління;

6) Заслуховує інформацію Голови ДСА України про діяльність Державної судової адміністрації України щодо питань організаційно-матеріального забезпечення діяльності судів відповідної судової спеціалізації;

7) здійснює контроль за організацією діяльності судів, заслуховує з цих питань Голову ДСА України, його заступників, керівників структурних підрозділів і територіальних управлінь ДСА України;

8) звертається з пропозиціями щодо питань діяльності судів до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, в тому числі і щодо формування бюджетного запиту про фінансування судів на його захист у Верховній Раді України;

9) розглядає повідомлення про загрозу незалежності судді, перевіряє такі звернення та вживає необхідні заходи для усунення загрози незалежності;

10) здійснює контроль за додержанням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів у діяльності суддів, Голови чи членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Голови Державної судової адміністрації України чи його заступників; приймає рішення про врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів у діяльності зазначених осіб (у разі якщо такий конфлікт не може бути врегульований у порядку, визначеному процесуальним законом);

11) затверджує зразки мантії та нагрудного знака судді,

12) затверджує зразки посвідчень судді, голови суду і його заступника, судді у відставці.

13) затверджує Положення про помічника судді;

14) консультує Вищу раду правосуддя щодо Положення про Єдину судову інформаційну (автоматизовану) систему;

15) консультує Вищу кваліфікаційну комісію суддів України щодо формування і ведення суддівського досьє (досьє кандидата на посаду судді);

16) погоджує зразки однострою судових розпорядників;

17) погоджує Порядок ведення особових справ суддів, визначений Державною судовою адміністрацією України;

18) скликає один раз на два роки черговий з’їзд суддів України. Позачерговий з’їзд суддів України може бути скликаний за рішенням Ради суддів України;

Рада зобов’язана скликати позачерговий з’їзд суддів України на вимогу зборів суддів не менше однієї п’ятої всіх судів.

19) схвалює попередній перелік питань, що виносяться на обговорення з’їзду, та визначає дату і місце проведення з’їзду. У разі скликання з’їзду суддів України на вимогу зборів суддів до попереднього переліку питань мають бути включені всі питання, що є предметом зазначеної вимоги;

20) визначає Порядок проведення з’їзду суддів України;

21) визначає Порядок скликання і проведення спільних зборів суддів місцевих загальних судів;

22) вносить пропозиції з’їзду суддів України щодо Кодексу суддівської етики;

23) призначає по одному члену Кваліфікаційної комісії приватних виконавців і Дисциплінарної комісії приватних виконавців та приймає рішення про припинення їхніх повноважень відповідно до Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів";

24) надає пропозиції Вищій раді правосуддя до персонального складу Комісії з питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя;

25) співпрацює з Вищою радою правосуддя, громадськими об'єднаннями, відповідними органами інших держав, міжнародними організаціями та їхніми органами щодо розроблення та впровадження заходів забезпечення незалежності суддів та авторитету правосуддя;

26) здійснює інші повноваження,що передбачені Законом, Положенням про Раду суддів України та цим Регламентом.

3.2.4. Представники засобів масової інформації допускаються на засідання Ради за списком, складеним Прес-центром судової влади України (далі – Прес-центр), після їх акредитації і за наявності службового посвідчення.

3.2.5. Засідання Ради може бути проведено у режимі відеоконференції.

3.3. Порядок вирішення питань Радою суддів України

3.3.1. Засідання Ради вважається правомочним (кворум), якщо в його роботі бере участь не менше двох третин від визначеного Законом складу Ради. Делегування повноважень членів Ради не допускається.

3.3.2. Якщо розгляд питань неможливий у зв’язку з відсутністю

необхідної кількості членів Ради, головуючий відкладає засідання у межах однієї години для забезпечення кворуму засідання Ради або переносить засідання на наступний за розкладом засідань чи визначений Радою день.

Кворум Ради визначається один раз на початку засідання Ради. Після цього засідання Ради вважається правомочним допоки на засіданні присутня така кількість її членів, що дає можливість ухвалити рішення.

3.3.3. Результатом вирішення питань, віднесених Законом до повноважень Ради, є рішення.

3.3.4. Рішення Ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів Ради.

3.3.5. Член Ради, не згодний з прийнятим рішенням, може письмово викласти свою окрему думку, яка приєднується до рішення.

3.3.6. Рішення вважається неприйнятим, якщо при голосуванні воно не набрало необхідної кількості голосів або за рівного розподілу голосів «за» і «проти». За необхідності розгляд такого питання відкладається на наступний за розкладом засідань чи визначений Радою день з метою доопрацювання питання членом Ради – доповідачем та підготовки інших пропозицій щодо проекту рішення.

3.4. Гласність засідань Ради суддів України

3.4.1. Засідання Ради проводяться відкрито і гласно, крім випадків, коли Рада приймає інше рішення.

3.4.2. На засідання Ради суддів України можуть бути запрошені представники органів законодавчої і виконавчої влади, громадськості, члени Вищої ради юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, судді, судді у відставці, представники наукових та навчальних закладів, інші особи.

Рада також публікує звіти і повідомлення про результати засідань на своєму офіційному веб-сайті, в пресі, інформує про них у засобах масової інформації.

3.4.3. Якщо розгляд того чи іншого питання порядку денного може призвести до розголошення таємниці, що охороняється законом, або інформації про особисте життя осіб, стосовно яких вирішується питання, та з інших причин, визнаних Радою поважними, Рада може розглянути таке питання в закритому засіданні. Рішення про закрите засідання приймається більшістю від визначеного Законом складу Ради, водночас Рада вирішує питання про визначення складу осіб, присутність яких визнана Радою необхідною для розгляду відповідного питання.

Рада за результатами закритого засідання приймає рішення щодо порядку використання матеріалів і рішення цього засідання.

3.5. Колегіальність розгляду питань

3.5.1. Розгляд питань і прийняття рішень здійснюються Радою колегіально.

3.5.2. Рішення приймаються тільки тими членами Ради, які брали участь у розгляді питання на засіданні Ради, в тому числі у режимі відеоконференції.

3.6. Рівноправність членів Ради суддів України під час розгляду питань

3.6.1. Всі члени Ради є рівноправними під час розгляду питань та прийняття рішень на засіданні Ради.

3.6.2. Голова Ради на засіданні не має права обмежувати членів Ради у можливості задавати питання учасникам засідань, знімати поставлені членами Ради запитання, коментувати висловлювання та запитання членів Ради.

3.6.3. Члени Ради під час засідань повинні утримуватися від коментарів та реплік, втручання у дії головуючого.

3.7. Мова засідань Ради суддів України

Засідання Ради проводяться державною мовою.

3.8. Графік проведення засідань

3.8.1. Засідання Ради проводяться відповідно до затвердженого Радою графіку, але не рідше одного разу на три місяці.

Позачергові засідання Ради можуть, у разі потреби, скликатись її головою за власною ініціативою або на вимогу не менш ніж 5 членів Ради. Голова Ради зобов’язаний скликати позачергове засідання Ради на протязі 7 календарних днів, а в невідкладних випадках у коротший строк.

3.8.2. У разі необхідності Рада може прийняти рішення:

1) про зміну графіка засідань;

2) про продовження своєї роботи наступного дня після засідання;

3) про скликання засідань у період між черговими засіданнями.

3.8.3. План роботи Ради затверджується Радою.

Розділ ІV. Підготовка питань до розгляду на засіданнях Ради суддів України

4.1. Порядок підготовки питань до розгляду на засіданнях Ради суддів України

4.1.1. Голова Ради визначає перелік питань, що виносяться для розгляду на засіданні Ради, та затверджує орієнтовний порядок денний засідання. Голова Ради визначає:

1) дату, час і місце проведення засідання;

2) порядок розгляду питань, що виносяться на засідання;

3) доповідачів з кожного питання порядку денного;

4) доручає Прес-центру підготувати прес-реліз або інформаційні матеріали щодо проведення засідання за орієнтовним порядком денним та пост-реліз за підсумками проведення засідання.

4.1.2. Питання на розгляд Ради можуть вноситись її головою, членами Ради та Головою Державної судової адміністрації України. Члени Ради можуть ініціювати внесення питання на розгляд за дорученням зборів суддів або за власною ініціативою.

Для внесення питань на розгляд Ради на ім'я її голови подається доповідна записка, у якій викладається суть питання, його обґрунтування, додаються матеріали, необхідні для розгляду, та перелік нормативних актів, що регулюють зазначене питання.

Доповідна записка може містити перелік осіб, яких пропонується запросити для обговорення.

Необхідні для розгляду матеріали повинні містити проект рішення Ради.

4.1.3. Підготовку засідань Ради здійснює її секретар.

Секретар Ради:

1) організовує надання членам Ради сформованого орієнтовного порядку денного, а також матеріалів щодо питань, розгляд яких виноситься на засідання Ради, та проектів рішень з питань порядку денного;

2) забезпечує повідомлення членів Ради, запрошених осіб про дату, час та місце проведення засідання;

3) забезпечує технічну фіксацію засідань Ради;

4) виконує доручення голови Ради, пов’язані з підготовкою та організацією проведення засідання;

5) забезпечує підготовку Прес-центром інформаційних матеріалів, необхідних для проведення засідання.

4.1.4. Кожен з членів Ради повідомляється про час і місце проведення засідання Ради та перелік питань, що виносяться на обговорення, не пізніше, ніж за десять днів до засідання.

4.1.5. З метою оперативного розгляду невідкладних питань повідомлення може бути зроблено в інший строк, який повинен бути достатнім для прибуття членів Ради на її засідання або організації проведення засідання в режимі відеоконференції.

У такому випадку перелік питань, які виносяться на обговорення, членам Ради надається перед початком засідання. Вони вправі робити заяви про надання їм можливості ознайомитись з матеріалами і перенесення часу початку засідання. За відсутності таких заяв засідання починається у час, визначений в повідомленні.

4.1.6. Проекти документів з питань, що підлягають розгляду на засіданні Ради, подають голові та секретарю Ради не пізніше, ніж за десять днів до засідання Ради.

У виключних випадках, при внесенні додаткових питань на призначене засідання Ради, матеріали можуть подаватися перед початком засідання. В цьому випадку члени Ради вправі робити заяви про надання їм можливості ознайомитись з матеріалами і перенесення часу початку засідання. За відсутності таких заяв засідання починається в час, визначений в повідомленні.

4.1.7. Кожен з членів Ради не пізніше, ніж за два дні до засідання, якщо інше не визначено цим Регламентом, отримує матеріали засідання та довідкові матеріали з питань порядку денного.

4.1.8. Рада має право для здійснення своїх повноважень:

1) отримувати в установленому порядку від голів судів, суддів, Державної судової адміністрації України, органів суддівського самоврядування, інших судових органів, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій (незалежно від форми власності та підпорядкування), об’єднання громадян та окремих фізичних осіб інформацію, необхідну для виконання покладених на неї повноважень;

2) залучати в установленому порядку до участі у своїй роботі суддів, суддів у відставці, представників органів державної влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, а також фахівців у відповідній галузі;

3) взаємодіяти з міжнародними організаціями;

4) здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність з метою виконання завдань суддівського самоврядування.

Розділ V. Розгляд питань на засіданні Ради суддів України

5.1. Відкриття засідання

5.1.1. До початку засідання секретар Ради проводить реєстрацію членів Ради за письмовим списком у разі їх особистої участі в засіданні та шляхом виклику на електронну трибуну – якщо члени Ради беруть участь у засіданні в режимі відеоконференції.

5.1.2. У призначений час головуючий на засіданні за наявності кворуму відкриває засідання Ради, інформує членів Ради про інших осіб, присутніх на засіданні Ради.

5.1.3. Головуючий оголошує орієнтовний порядок денний засідання, а також пропозиції до порядку денного, які надійшли від членів Ради у письмовій формі після його затвердження.

Члену Ради, який вніс письмову пропозицію про включення конкретного питання до порядку денного, повинна бути надана можливість виступити та обґрунтувати необхідність включення відповідного питання до порядку денного.

5.1.4. Члени Ради можуть висловити зауваження або пропозиції з конкретного питання порядку денного.

5.1.5. Головуючий проводить голосування щодо затвердження порядку денного.

Рішення про включення додаткових питань до порядку денного засідання Ради та про порядок її роботи приймаються відкритим голосуванням з кожної пропозиції простою більшістю голосів членів Ради, які беруть участь в засіданні.

5.1.6. Питання розглядаються, як правило, у тій послідовності, в якій їх включено до порядку денного засідання.

5.1.7. Якщо після затвердження порядку денного виникне необхідність внесення пропозиції щодо включення до нього додаткового питання, то за це повинна проголосувати більшість членів Ради, які беруть участь у засіданні.

5.2. Відкладення розгляду питання

5.2.1. Розгляд питання, включеного до порядку денного, відкладається у разі:

1) відсутності кворуму;

2) неявки учасників засідання, якщо їхня присутність на засіданні визнана Радою обов'язковою;

3) неотримання витребуваних матеріалів або необхідність витребування нових матеріалів;

4) з інших підстав за рішенням Ради.

5.3. Учасники засідання

1) особи, стосовно яких розглядається питання;

2) особи, за поданням (офіційним зверненням) яких розглядається питання, або їх представники;

3) особи, залучені в необхідних випадках Радою до участі у розгляді питань.

5.4. Права та обов’язки учасників засідання Ради суддів України

5.4.1. Учасники засідання Ради мають право ознайомлюватися з матеріалами, що стосуються їхнього питання, давати усні та письмові пояснення, висловлювати свої міркування з питань, що розглядаються, ставити з дозволу головуючого запитання іншим учасникам засідання, подавати письмові пояснення, які приєднуються до матеріалів засідання.

5.4.2. Учасники засідання, присутність яких на засіданні обов'язкова, зобов'язані з'являтися на засідання Ради, давати пояснення, надавати документи, матеріали та інші відомості, необхідні для всебічного розгляду питання. Про неможливість участі у засіданні мають завчасно повідомити Раду.

5.5. Головуючий на засіданні Ради суддів України

5.5.1. Засідання Ради веде голова Ради; у разі відсутності голови Ради або неможливості здійснення ним своїх повноважень функції головуючого виконує заступник голови Ради, а у разі відсутності заступника голови Ради – один з голів комітетів Ради за дорученням голови Ради.

5.5.2. Головуючий на засіданні Ради:

1) відкриває, веде та закриває засідання, оголошує перерви, а у випадках, визначених Регламентом, відкладає засідання;

2) повідомляє про стан кворуму засідання, оголошує порядок денний і ставить на голосування його затвердження;

3) повідомляє Раду про осіб, присутніх на засіданні за офіційним запрошенням;

4) неупереджено веде засідання, спрямовуючи розгляд питань на забезпечення повного, всебічного й об'єктивного з'ясування обставин;

5) складає список членів Ради, які записалися для виступу; надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу, оголошує наступного промовця;

6) створює рівні можливості для участі в обговоренні питань;

7) ставить питання на голосування, забезпечує підрахунок голосів і оголошує його результати;

8) дає доручення, пов’язані із забезпеченням роботи засідання;

9) забезпечує додержання вимог цього Регламенту всіма присутніми на засіданні;

10) вживає заходів щодо підтримання порядку на засіданні;

11) здійснює інші дії в межах своїх повноважень.

5.6. Дисципліна та етика засідань Ради суддів України

5.6.1. Присутні в залі засідань учасники засідання, представники преси, громадськості зобов'язані:

1) поводити себе шанобливо щодо до членів Ради, учасників засідання та один до одного;

2) виконувати розпорядження головуючого щодо додержання порядку в ході засідання;

3) утримуватися під час засідання від пересування по залу, розмов, реплік у будь-якій формі;

4) вимикати мобільні телефони та будь-які інші технічні засоби, що можуть заважати проведенню засідання;

5) не створювати інших перешкод для нормального ходу засідання.

5.6.2. Особа, яка припустилася порушення дисципліни або спричинилася до створення перешкод у проведенні засідання, попереджається головуючим про необхідність додержання порядку. У разі вчинення особою повторного порушення обов’язків, визначених цим Регламентом, Рада може прийняти рішення про позбавлення цієї особи права подальшої участі у засіданні.

5.6.3. У разі масового порушення дисципліни та неможливості продовження засідання головуючий може оголосити перерву або закрити засідання. У разі закриття засідання з цієї причини Рада проводить засідання у визначений день.

5.7. Порядок розгляду питань по суті

5.7.1. Розгляд кожного питання затвердженого порядку денного засідання починається з виступу з доповіддю члена Ради або іншої особи, визначеної доповідачем (співдоповідачем) з цього питання.

Доповідач інформує присутніх про підстави для розгляду зазначеного питання, стисло викладає його зміст, відповідає на запитання членів Ради.

5.7.2. Після виступу доповідача оголошуються акти Комітету з порушеного питання або повідомляються причини, з яких ці акти не отримано.

Після заслуховування думки Комітету головуючий надає слово членам Ради, які записалися для виступу, а після них – членам Ради, які бажають взяти участь в обговоренні.

5.7.3. Якщо Рада визнає за необхідне додатково вивчити проблему, окреслену у питанні, або з'ясувати нові обставини, що мають істотне значення для прийняття рішення, вона виносить рішення про проведення додаткового опрацювання питання порядку ден

Дивитися Завантажити

12.06.2017

Рішення РСУ № 35 від 8 червня 2017 року " Щодо необхідності змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення"

РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ

08 червня 2017 року м. Кам’янець-Подільський

Р І Ш Е Н Н Я № 35

Заслухавши та обговоривши інформацію члена Ради суддів України А. Волкова щодо необхідності внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення в частині відводу (самовідводу) судді з метою врегулювання конфлікту інтересів, відповідно до частини восьмої статті 133 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та Положення про Раду суддів України, затвердженого X позачерговим з'їздом суддів 16 вересня 2010 року (зі змінами), Рада суддів України вирішила:

1.Підтримати (схвалити) проект Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо врегулювання конфлікту інтересів)", що додається.

2.Звернутися до Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя з пропозицією внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Голова Ради суддів України                                            В.Сімоненко

Порівняльна таблиця до проекту Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо врегулювання конфлікту інтересів)"
Редакція проекту Закону,
 прийнята у 1 читанні
Пропозиції                                                Запропонована редакція
1. Проект Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо врегулювання конфлікту інтересів)" Верховна Рада України постановляє:
2. Кодекс України про адміністративні правопорушення 1. Внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення такі зміни: Кодекс України про адміністративні правопорушення
3. Розділ III ОРГАНИ, УПОВНОВАЖЕНІ РОЗГЛЯДАТИ СПРАВИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ
4. Глава 16 ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ
5. Стаття 213. Органи (посадові особи), уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення
6. Стаття 214. Розмежування компетенції органів, уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення
7. Стаття 215. Порядок утворення колегіальних органів, уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення
8. 1) доповнити Кодекс статтею 2151 такого змісту: "Стаття 2151. Конфлікт інтересів Особа, уповноважена одноособово або у складі колегіального органу розглядати справи про адміністративні правопорушення, не може брати участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень, виконувати інші повноваження у справах, щодо яких у неї наявний реальний чи потенційний конфлікт інтересів.

У разі наявності у такої особи реального чи потенційного конфлікту інтересів, вона повинна не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї такого конфлікту письмово поінформувати про це керівника цього органу та заявити самовідвід щодо участі у розгляді відповідної справи з обґрунтуванням причин такого самовідводу, а суддя – ухвалити постанову про самовідвід.

З тих самих підстав відвід особі, яка уповноважена одноособово або у складі колегіального органу розглядати справи про адміністративні правопорушення, можуть заявити особи, які є учасниками провадження у справі про адміністративне правопорушення. Відвід повинен бути вмотивованим.

Заяви про відвід можуть бути заявлені до початку розгляду справи про адміністративне правопорушення по суті.

Заяви про відвід особі, яка розглядає справу про адміністративне правопорушення одноособово, розглядає керівник органу, в провадженні якого перебуває справа, а заяву про відвід судді – цей же суддя.

У разі заявлення відводу одній, кільком або всім особам, які розглядають справу про адміністративне правопорушення у складі колегіального органу, його розглядає цей же склад цього органу.

Якщо повторно заявлений відвід має ознаки зловживання правом посадова особа (орган), який розглядає справу, має право залишити таку заяву без розгляду.

У разі самовідводу, а також у разі задоволення заяви про відвід особи, яка уповноважена розглядати справу про адміністративне правопорушення одноособово, справа передається на розгляд іншій посадовій особі цього ж органу, яка визначається в установленому законодавством порядку.

У разі самовідводу, а також у разі задоволення заяви про відвід особи, яка бере участь у розгляді справи про адміністративне правопорушення у складі колегіального органу, справа розглядається без участі відведених осіб або із заміною останніх іншими посадовими особами, визначеними в установленому законодавством порядку.

Примітка. Терміни "реальний конфлікт інтересів", "потенційний конфлікт інтересів" вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про запобігання корупції".

Стаття 2151. Конфлікт інтересів
Особа, уповноважена одноособово або у складі колегіального органу розглядати справи про адміністративні правопорушення, не може брати участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень, виконувати інші повноваження у справах, щодо яких у неї наявний реальний чи потенційний конфлікт інтересів. У разі наявності у такої особи реального чи потенційного конфлікту інтересів, вона повинна не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї такого конфлікту письмово поінформувати про це керівника цього органу та заявити самовідвід щодо участі у розгляді відповідної справи з обґрунтуванням причин такого самовідводу, а суддя – ухвалити постанову про самовідвід.

З тих самих підстав відвід особі, яка уповноважена одноособово або у складі колегіального органу розглядати справи про адміністративні правопорушення, можуть заявити особи, які є учасниками провадження у справі про адміністративне правопорушення. Відвід повинен бути вмотивованим.

Заяви про відвід можуть бути заявлені до початку розгляду справи про адміністративне правопорушення по суті.

Заяви про відвід особі, яка розглядає справу про адміністративне правопорушення одноособово, розглядає керівник органу, в провадженні якого перебуває справа, а заяву про відвід судді – цей же суддя.

У разі заявлення відводу одній, кільком або всім особам, які розглядають справу про адміністративне правопорушення у складі колегіального органу, його розглядає цей же склад цього органу.

Якщо повторно заявлений відвід має ознаки зловживання правом посадова особа (орган), який розглядає справу, має право залишити таку заяву без розгляду.

У разі самовідводу, а також у разі задоволення заяви про відвід особи, яка уповноважена розглядати справу про адміністративне правопорушення одноособово, справа передається на розгляд іншій посадовій особі цього ж органу, яка визначається в установленому законодавством порядку.

У разі самовідводу, а також у разі задоволення заяви про відвід особи, яка бере участь у розгляді справи про адміністративне правопорушення у складі колегіального органу, справа розглядається без участі відведених осіб або із заміною останніх іншими посадовими особами, визначеними в установленому законодавством порядку.

Примітка. Терміни "реальний конфлікт інтересів", "потенційний конфлікт інтересів" вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про запобігання корупції".

9. 2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
Дивитися Завантажити

12.06.2017

Рішення РСУ № 34 від 8 червня 2017 року "Про роз’яснення деяких питань щодо конфлікту інтересів"

РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ

08 червня 2017 року м. Кам’янець-Подільський

Р І Ш Е Н Н Я № 34

Заслухавши та обговоривши інформацію члена Ради суддів України Т. Чумаченко про роз’яснення деяких питань щодо конфлікту інтересів, відповідно до статті 133 «Про судоустрій і статус суддів», статей 1, 28, 35 Закону України «Про запобігання корупції», Методичних рекомендацій з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 14.07.2016 № 2, Порядку здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо конфлікту інтересів в діяльності суддів та інших представників судової системи та його врегулювання, затвердженого рішенням Ради суддів України від 04.02.2016 № 2, Положення про Раду суддів України, затвердженого Х позачерговим з’їздом суддів України 16.09.2010 (із подальшими змінами), Рада суддів України в и р і ш и л а:

1.Роз’яснити, що подання учасником судового процесу заяви про вчинення суддею кримінального правопорушення за статтею 375 Кримінального кодексу України не породжує ні потенційного, ані реального конфлікту інтересів щодо розгляду конкретної судової справи.

Подання учасником будь-якого судового провадження заяви про внесення в Єдиний реєстр досудових розслідувань (ЄРДР) відомостей про скоєння суддею кримінального правопорушення до закінчення судового розгляду справи має ознаки впливу на суд, що передбачає кримінальну відповідальність за статтею 376 Кримінального кодексу України.

2.Наявність скарги щодо судді у провадженні Вищої ради правосуддя, відкриття дисциплінарного провадження за такою скаргою не породжує конфлікту інтересів у діяльності судді щодо розгляду конкретної судової справи.

Подання учасником такого судового провадження скарги на дії судді до Вищої ради правосуддя до закінчення судового розгляду справи має ознаки впливу на суд, що передбачає кримінальну відповідальність за статтею 376 Кримінального кодексу України.

3.Роз’яснити, що наявність правовідносин між суддею та органами суддівського врядування (Вища рада правосуддя, Вища кваліфікаційна комісія суддів України, Державна судова адміністрація України), якщо він розглядає справу про аналогічні правовідносини іншого судді з цими органами, не породжує конфлікту інтересів.

При розгляді конкретної справи не утворює конфлікту інтересу такий приватний інтерес, який мають усі інші судді.

4.Роз’яснити, що у разі необхідності врегулювання суддею конфлікту інтересів при розгляді матеріалів про адміністративне правопорушення відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, з огляду на відсутність норм, що визначають правила відводу (самовідводу), до внесення змін до чинного законодавства суддя, враховуючи засади судочинства, передбачені Конституцією України, та міжнародні стандарти щодо незалежності суддів, неупередженості та безсторонності судочинства може застосовувати чинні процесуальні норми за аналогією.

Голова Ради суддів України                                    В. Сімоненко 

Дивитися Завантажити

12.06.2017

Рішення РСУ №33 від 8 червня 2017 "Про проект Меморандуму про співробітництво та обмін інформацією між НАЗК та РСУ"

РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ

08 червня 2017 року м. Кам’янець-Подільський

Р І Ш Е Н Н Я № 33

Заслухавши та обговоривши інформацію члена Ради суддів України Т. Чумаченко щодо проекту Меморандуму про співробітництво та обмін інформацією між Національним агентством з питань запобігання корупції та Радою суддів України, відповідно до статті 133 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та Положення про Раду суддів України, затвердженого X позачерговим з'їздом суддів 16 вересня 2010 року (зі змінами), Рада суддів України вирішила:

  • 1.Схвалити проект Меморандуму про співробітництво та обмін інформацією між Національним агентством з питань запобігання корупції та Радою суддів України.
  • 2.Уповноважити голову Ради суддів України В. Сімоненко підписати Меморандум про співробітництво та обмін інформацією між Національним агентством з питань запобігання корупції та Радою суддів України.
  • 3.Контроль за виконанням цього рішення покласти на голову Комітету Ради суддів України з питань етики, врегулювання конфлікту інтересів та професійного розвитку суддів Т. Чумаченко.

Голова Ради суддів України                      В. Сімоненко

Дивитися Завантажити

12.06.2017

Рішення РСУ № 32 від 08 червня 2017 "Щодо Резолюції "Правова держава – спільна справа та відповідальність"

РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ

08 червня 2017 року м. Кам’янець-Подільський

Р І Ш Е Н Н Я № 32

Заслухавши та обговоривши інформацію члена Ради суддів України Сасевича О.М. щодо Резолюції «Правова держава – спільна справа та відповідальність», прийнятої на Першому загальнонаціональному форумі «Незалежні суди та вільні ЗМІ: Синергія заради майбутнього» 22 травня 2017 року у м. Києві, відповідно до частини восьмої статті 133 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Положення про Раду суддів України, затвердженого Х позачерговим з’їздом суддів України 16 вересня 2010 року (із подальшими змінами), та виходячи з того, що згідно з вимогами Конституції України забезпечення прав людини є обов’язком держави, Рада суддів України вирішила:

1. Інформацію члена Ради суддів України Сасевича О.М. узяти до відома.

2. Схвалити Резолюцію «Правова держава – спільна справа та відповідальність», прийняту на Першому загальнонаціональному форумі «Незалежні суди та вільні ЗМІ: Синергія заради майбутнього» 22 травня 2017 року у м. Києві.

3. Направити дану Резолюцію для застосування у суди загальної юрисдикції.

 

Голова Ради суддів України                                                                               В. Сімоненко




Перший загальнонаціональний форум

«Незалежні суди та вільні ЗМІ: Синергія заради майбутнього»

м. Київ, 22.05.2017

РЕЗОЛЮЦІЯ 

«ПРАВОВА ДЕРЖАВА – СПІЛЬНА СПРАВА ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ»

Журналісти, судді, науковці, представники медіа спільноти, судової влади та самоврядування, громадські діячі та інші учасники Першого загальнонаціонального форуму «Незалежні суди та вільні ЗМІ: Синергія заради майбутнього»,

обговоривши питання зміцнення незалежності судової гілки влади, забезпечення прав вільних ЗМІ на інформацію, як умови існування правової держави й транспарентного громадянського суспільства,

усвідомлюючи існування проблем у комунікації між судами, ЗМІ та громадськістю, проблем практичного втілення окремих демократичних стандартів взаємодії судів та журналістів в державі,

розуміючи необхідність об’єднання зусиль суддівського та журналістського середовищ для забезпечення своєчасного, повного й об’єктивного інформування громадськості про діяльність судової влади й особливості правозастосовчої діяльності судів,

прагнучи до встановлення паритетних відносин, заснованих на чинному законодавстві України та загальноприйнятих нормах,

маючи намір виробити ефективний механізм координації дій журналістів і суддів стосовно інформування суспільства про роботу судів,

відчуваючи потребу у підвищенні авторитету судової влади, зокрема, через інформування громадськості про діяльність суддів й ухвалені ними рішення, що можуть становити громадський інтерес,

сприяючи впровадженню ініціатив громадянського суспільства, спрямованих на налагодження конструктивного діалогу між суддями та представниками ЗМІ,

бажаючи активізувати діяльність журналістів і суддів з реалізації норм і принципів міжнародного та національного права стосовно забезпечення свободи ЗМІ, зокрема Мадридських принципів взаємодії засобів масової інформації та суддівської незалежності (ООН, ЕКОСОР, 1994), Висновку №7 (2005) Консультативної ради європейських суддів до відома Комітету Міністрів Ради Європи «Про суд і суспільство» (КРЄС, 2005),

визнаючи, що свобода вираження поглядів згідно із загальновизнаними міжнародними стандартами в сфері прав людини, зокрема, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод (Рада Європи, 1950) може підлягати обмеженням, у тому числі для захисту репутації чи прав інших осіб, для запобігання розголошенню конфіденційної інформації або для підтримання авторитету і безсторонності суду,

Вирішили спільно діяти задля:

-задоволення громадського інтересу у суспільно важливій інформації,

-налагодження конструктивного діалогу поміж судами, ЗМІ та громадськістю,

-взаємодії та координації діяльності журналістів і суддів при здійсненні ними професійної діяльності.

Для чого учасники форуму постановили:

1.Проводити спільні заходи суддів і журналістів, надавати (у межах чинного законодавства) обґрунтовані відповіді на інформаційні запити, оприлюднювати прес-релізи стосовно результатів розгляду судових справ, а також практикувати інтерв’ювання суддів з певних питань.

2.Забезпечувати ефективну співпрацю суддів і ЗМІ через створені при судах прес-служби, які надаватимуть згідно з чинним законодавством запитувану інформацію, поширюватимуть прес-релізи щодо результатів розгляду судових справ, а також сприятимуть у вирішення конкретних запитів з певної проблематики (зокрема, щодо інтерв’ювання судді тощо).

3.Надавати та поширювати лише об’єктивну, достовірну, перевірену й підтверджену інформацію про діяльність судової влади в Україні та її правозастосовчу роботу.

4.Виявляти відкритість, об’єктивність, неупередженість, комунікабельність, тактовність і повагу в спілкуванні з між суддями й представниками ЗМІ, дотримуватися вимог, установлених чинним законодавством України, правилами суддівської етики та правилами журналістської етики.

5.Вирішувати проблеми, що виникатимуть у ході здійснення журналістської діяльності у спілкуванні з суддями, шляхом переговорів із керівництвом відповідного суду, Радою суддів України або шляхом проведення консультативних зустрічей журналістів і суддів.

6.Судам і ЗМІ виділяти достатні людські та фінансові ресурси у межах їх можливостей, а також залучати ресурси з інших, не заборонених законодавством, джерел для реалізації положень цієї Резолюції.

7.Проводити час від часу публічні заходи для доведення до відома громадськості основних проблем, що мають місце у діяльності судів, а також судової практики з питань, що становлять суспільний інтерес.

Ця Резолюція є документом, на підставі якого судді та журналісти, докладатимуть усіх зусиль для здійснення належної координації їх дій, спрямованих на досягнення мети, що встановлена Резолюцією.

Резолюція набуває чинності з моменту її проголошення.

Дивитися Завантажити