06.02.2019, 13:08
Голова Ради суддів України Олег Ткачук відвідав з робочою поїздкою і зустрівся з колективом Пирятинського районного суду Полтавської області.
"В наших судах працює кілька десятків тисяч працівників апарату та трохи більше п’яти тисяч суддів. Переважна більшість працівників судових трудових колективів – це висококваліфіковані юристи. Вони мають значний професійний досвід і є зрілими особистостями. Проте, для належного здійснення правосуддя цього мало. Суди повинні бути забезпечені належними приміщеннями, залами судових засідань, такими ресурсами, які б дозволили тим людям, які звертаються до суду за захистом своїх прав, перебувати в належних умовах. Представники Ради суддів України саме для того і відвідують суди, щоб наочно побачити, у яких умовах працюють судді та працівники апарату, які умови створено для відвідувачів суду. Разом із тим, хоча ми і є Радою суддів України, ми не лише Рада для суддів, ми опікуємося усіма питаннями організаційного і кадрового забезпечення судів, з тим щоб судді були незалежні і спроможні вершити правосуддя, а працівники апарату мали усі можливості сприяти здійсненню судочинства. Відвідуючи суди, ми вже не раз спостерігали ситуацію, що працівники вимушені працювати в геть не пристосованих для якісної роботи приміщеннях. В кабінетах секретаріату площею 10 метрів, як правило, три-чотири людини працює, а якщо ж кабінет має 30 метрів, то там і десять працівників розмістять. Також наше спілкування з працівниками секретаріату розвіяло міф про величезні зарплати секретарів. Зарплата у них не набагато перевищує мінімальну. І це також проблема ", - зауважив Голова РСУ.
Відтак, предметом розмови колективу з Головою Ради були питання матеріально-технічного забезпечення, переведення справ у цифровий формат у рамках запровадження Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, забезпечення охорони приміщень і, що головне, призначення суддів. На даний час у суді чотири штатних посади судді, одна з яких вже близько чотирьох років вакантна. Із трьох працюючих суддів, одна суддя без повноважень, тому усі справи розглядаються двома суддями, які не мають можливості, захворівши, пройти курс лікування.
Щодо матеріально-технічного забезпечення, то, як зазначила суддя Наталія Нагорна, яка супроводжувала Олега Ткачука по приміщеннях суду, то суд забезпечений усіма необхідними матеріально-технічними ресурсами та засобами. Проте, найбільшою проблемою, яка не знаходить свого вирішення, є розташування суду у двох різних будівлях.
"Скажемо так, головний офіс знаходиться в історичній будівлі 1915 року побудови, хоча деякі джерела кажуть, що вона була збудована у 1906 році, по вулиці Ярмарковій, а ще чотири кімнати із залом судових засідань включно, розташовуються у приміщенні Управління Державної казначейської служби України у Пирятинському районі, на вулиці Соборній. Це створює певні незручності, але вирішує питання нестачі приміщень для роботи суддів та апарату", - каже суддя Нагорна.
Разом з тим, керівник апарату суду Людмила Гвоздь зазначила, що попри справді невеликі приміщення у суді, робочий процес побудований таким чином, щоб створювати максимум зручностей для працівників та відвідувачів. "Ми використовуємо кожен метр площі, шукаємо оптимальні варіанти для розміщення техніки, робимо ремонт у кімнатах так, щоб не зупиняти слухання справ і нам це, певною мірою, вдається", - запевнила Людмила Гвоздь.
На завершення зустрічі Голова Ради суддів України Олег Ткачук подякував колективу за гарну організацію роботи у суді, побажав успіхів і запевнив у підтримці збоку вищого органу суддівського самоврядування тих гарних починань, які у планах суду.
Прес-служба РСУ