04.03.2019, 09:56
Як відомо, 1 березня мала розпочати роботу Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система. Напередодні "Закон і Бізнес" поспілкувався з одним із членів робочої групи РСУ, що опрацьовувала проект положення про ЄСІТС, суддею Ленінського районного суду м. Дніпропетровська Дмитром МОВЧАНОМ, аби дізнатися, які принципові моменти необхідні для повноцінного функціонування системи. А також про те, які несподіванки можуть очікувати на співробітників апарату суду піс-ля початку роботи системи.
"Ціна помилки у вигляді неналежного нормативного регулювання ЄСІТС буде дуже високою"
— Дмитре Валентиновичу, чому до останнього затягнули із погодженням проекту? Чи могли в судах виникнути проблеми з використанням системи через відсутність цього документа?
— Насамперед нагадаю, що це положення затверджує Вища рада правосуддя після консультацій з РСУ. Таку процедуру передбачено законом. Таким чином, відповідні консультаційні заходи в цьому випадку є обов’язковим етапом нормотворчого процесу.
Ще 19.11.2018 у своєму рішенні "Щодо проблем запровадження електронного суду" №79 РСУ
наполегливо рекомендувала Державній судовій адміністрації прискорити надання проекту для ознайомлення та проведення консультацій. Однак цей документ ми отримали лише на початку лютого цього року, що навряд чи відповідає такому критерію, як своєчасність. Безумовно, вкрай стислі строки опрацювання акта обумовлюють ризик несвоєчасного «старту» роботи системи.
— Що регулює це положення? Тобто для кого воно насамперед необхідне?
— Проект запропонованого ДСАУ нормативного акта має основоположний, базисний характер. Він визначає порядок функціонування ЄСІТС, алгоритми певних процедурних дій у такій системі та встановлює відповідні права та обов’язки як тих суб’єктів, що працюють із такою системою, так і тих, що відповідають за забезпечення її діяльності. А тому вкрай важливо ґрунтовно опрацювати зміст проекту.
Попередній аналіз свідчить, що його розробники приділили велику увагу врегулюванню вказаних аспектів функціонування електронного судочинства. Разом з тим такий проект, безумовно, потребує подальшого доопрацювання та вдосконалення з метою забезпечення належного балансу між законодавчими вимогами та реальними технічними можливостями судової влади на ниві електронного судочинства. Також необхідно усунути виявлені розбіжності між запропонованою регламентацією діяльності електронного суду та вимогами процесуального законодавства.
Повний текст інтерв'ю читайте тут
Нагадаємо, 1 березня 2019 року, в газеті "Голос України" (№ 42 (7048) від 01.03.2019) опубліковано повідомлення про відкликання ДСА України оголошення, опублікованого в газеті "Голос України" (№ 229 (6984) від 01.12.2018), щодо створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
В повідомленні йдеться про те, що відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 28.02.2019 № 624/0/15-19 та враховуючи результати обговорення з судами, іншими органами та установами системи правосуддя питання необхідності відтермінування початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС), Державна судова адміністрація України відкликає оголошення опублікованого в газеті "Голос України" (№ 229 (6984) від 01.12.2018).
Прес-служба РСУ