09.08.2023, 12:44
Верховна Рада розблокувавала розгляд дисциплінарних скарг щодо суддів. Зокрема, у законі №9216 зберігся пункт, що дозволить Вищій раді правосуддя розглядати скарги одразу після ухвалення закону про прозорий конкурс відбору до Служби дисциплінарних інспекторів.
Депутати хотіли прибрати його, що затягнуло б запуск розгляду дисциплінарних скарг.
За роки відсутності у ВРП дисциплінарної функції накопичилось майже десять тисяч скарг на суддів.
Чому потрібно діяти якнайшвидше, голова парламентського комітету з питань правової політики Денис Маслов розповів в інтерв'ю редактору відділу політики видання "Дзеркало тижня" Інні Ведерніковій.
Влада досить довго збиралася й нарешті предметно відреагувала на арешт ексголови Верховного суду Князєва.
Після засідання РНБО стало зрозуміло, що обрано відносно м’який сценарій корекції Верховного суду (ВС) і всієї системи на тлі посилення політичного впливу влади на неї.
Отже, на суддів Верховного суду чекають масштабні перевірки на доброчесність (включно з поліграфом), а на хабарників — збільшення міри покарання до 10–15 років. Не омине рука влади й суди інших інстанцій, де буде викрито недоброчесного служителя Феміди: принцип колективної відповідальності, а отже, глибинної перевірки всього колективу суду, може стати в Україні нормою. В парламенті вже зареєстровано низку законопроєктів, що стосуються ініціатив владної команди.
Як вони вплинуть на перебіг судової реформи? Навіщо президенту право не підписувати подання Вищої ради правосуддя (ВРП) на призначення суддів на тлі довгоочікуваного старту роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів (ВККС) і добору майже двох тисяч нових суддів? Хто і як довго здійснюватиме перевірки суддів Верховного суду і чому вони не торкнуться їх кваліфікації? Чи потягне ВРП таке навантаження інституційно? Чи піде влада на реальне, а не декларативне, розширення та регламентацію повноважень громадськості, включно з громадськими радами доброчесності (ГРД)?
Ці та інші запитання журналістка поставила голові комітету Верховної ради з питань правової політики Денису Маслову.
Про мозок судової реформи, її мирну стратегію та посилення президента
— Пане Денисе, у Януковича була монобільшість у парламенті, а Портнов і Лукаш — у судах. У вашої команди теж є більшість у Раді та власні Смирнов і Татаров у судах. Хто є мозком судової реформи? Де варилися зареєстровані останніми днями законопроєкти й наскільки впливав на процес комітет?
— Мені хотілося б думати, що ваш покірний слуга є частиною такого мозку. Звісно, ми тісно спілкуємося з Андрієм Смирновим, який відповідає в офісі президента за цей напрям, співпрацюємо і щодо законопроєктів, і стосовно варіантів реформи. Голова ВР Руслан Стефанчук, який є фаховим юристом, теж опікується цими питаннями. Але для мене головний майданчик реформи — комітет! Ми відповідаємо за правову політику, напрацьовуємо законопроєкти та маємо стратегічне бачення, як і куди потрібно рухатися.
Повний текст інтерв'ю читайте тут
Пресслужба РСУ